Flashback

Kategori Anmeldelser af - september 16, 2016
Flashback

Et brag af en fest.

4stars

Jeg har personligt aldrig været i Cirkusbygningen og se show, så da jeg fik tilbuddet om at anmelde Flashback, takkede jeg med det samme ja.

Selve arrangementet var som forventet professionelt, fornemt og lækkert. Alle medarbejdere havde styr på deres arbejde, servicen var høj, og desuden blev man mødt af alle med et stort smil og et glimt i øjet. Rammerne om aftenen var fuldstændig på plads, og det eneste jeg og min ledsager skulle gøre var, at slappe af og hygge os med den lækre mad og de flotte optrædener.

Aftenen startede med velkomstdrinks, som blev serveret på fade af glade tjenere, som var meget opmærksomme på, om vi havde noget at drikke. Herefter blev vi budt op i salen, hvor endnu en tjener stod klar til at føre os ned til vores respektive pladser. Her blev vi igen velkommen af en tjener, og hun fortalte om aftenens forløb, om maden og om sig selv. Vi fik vores drikkevarer, og efter en kort tale og en skål gik aftenen ellers for alvor i gang.

Fornem mad og en festlig aften.
Vi fik serveret en fireretters menu, og imellem hver ret var der en optræden. Maden var lækker og lige tilpas, så man stadig kunne spise sig igennem de næste retter.

Det egentlige show, der foregik både på scenen og nede i mellem publikum, var virkelig flot og fornemt. De der optrådte så glade og velfornøjede ud, og efter hver optræden gik de straks på gulvet og fungerede selv som tjenere, hvilket skabte en sammenhæng mellem publikum og artister. Stemningen var munter og venlig, og de to gæster som blev trukket med op på scenen – hvilket jo altid skal ske til denne slags arrangementer – blev ført ned til deres pladser fulgt af stor applaus.

De forskellige optrædener varierede meget, men altid ledsaget af dejlig bekendte popnumre.

Desværre manglede jeg bare en overordnet rød tråd igennem alle numrene for at få en fuldendt og komplet oplevelse. De fungerede fint individuelt, men en rød tråd ville have bundet en sløjfe om aftenen. Artisterne var dygtige og numrene hyggelige, men en virkelige dragende oplevelse fik jeg aldrig. Hvilket bringer mig til mit sidste punkt, antallet af stjerner aftenen fortjener:

Jeg giver Wallmans nye show Flashback 4 stjerner. Det var en gennemført aften, hvor hver en detalje var tænkt igennem. Desværre manglede jeg bare det sidste sug i maven. Det sug i maven, som gør at aftenen sidder i kroppen efter den er slut. Og jeg må erkende, at det gjorde Flashback desværre ikke.

Jeg har ikke umiddelbart en baggrund indenfor film, men har altid elsket at se film og leve mig ind i verdener, som ikke er mine egne. Især elsker jeg film, som skildrer skæve eksistenser, sort humor, dystre landskaber og politiske undertoner.